Blogger Layouts

Thursday, 28 July 2011

~CINTAKU UNTUKMU~ (Bab 20)

BAB 20

Pagi itu, FIra terlewat sedikit. Kerana itu, Fikri telah meninggalkannya untuk ke tempat kerja. Geram hati fira, sikit pun fikri tidak mahu menungunya. Fira sampai di pejabat lewat 15 minit berbanding selalu.
“Fira.. kau baru sampai ke...?” tanya Sheqa seraya nampak kelibat Fira
“ haah....lemapa../ bos aku cari ke..? “ tanya Fira
“haah... dah berapa kali dia tanya kau tadi...” beritahu sheqa
‘‘tak apalah... aku amsuk bilik dia dulu ya...” pinta Fira sambil berlalu ke bilik Fikri
Tok..tok...
”masuk...” arah Fikri
FIra melangkah masuk ke bilik Fikri dengan wajah bersahaja.
Belum sempat Fikri bertanya, Fira sudah terlebih dahulu member jawapan.
“sorry lah bos.. saya kena tinggal tadi...saya bukan sengaja nak lambat..kalau tak saya dah sampai awal sama dengan bos tadi.. tapi sebab kena tinggal, terpaksalah saya naik teksi..teksi pun tak banyak pula hari ni..jenuh juga saya nak tunggu teksi...” terang Fira bertubi-tubi. Belum sempat Fira menyambung , Fikri sudah memotong terlebih dahulu.
“sudah..sudah... banyak betul alsan awak...kira awak nak salahkan saya lah ni, sebab tinggalkan awak tadi...” tanya Fikri sambil matanya memandang Fira dari atas ke bawah
“ye lah...tak kan salah saya pula..” jawab Fira selamba
“kenapa awak pandang saya macam tu...? saya tahulah saya cantik hari ni...” balas Fira selamba sambil tersenyum menggoda
“emm..perasan...” balas Fikri pendek
“apa awak kata...?” tanya Fira kembali
“tak ada apa-apa... oowh..pasal nak bersiap macam divalah yang awak lambat tadi..” tanya Fikri pula
Fira hanya tersenyum
“ lambat tetap lambat..jangan nak salahkan saya atas kelambatan awak tu.. balik nanti balik sendiri...” balas Fikri serius
“tapi..........” belum sempat Fira meneruskan kata-katanya. Ely sudahpun menerobos masuk ke dalam bilik Fikri’
Fikri dan Fira tergamam seketika dengan kemunculan Ely yang tiba-tiba itu.
“ups...sorry..tak tahu pula ada orang lain dalam bilik u...” beritahu Ely
“ its ok... Fira, awak boleh keluar sekarang..” arah Fikri
Fira hanya mengangguk tanda faham. Berbeku hatinya dengan sikap Fikri itu.sebelum dia melangkah keluar, sempat Ely menegurnya.
“ Fira...? Fira ke...? wah.. bergaya sakan u ye semenjak Fikri balik ni....” ucap Ely dengan nada yang sinis
“ u nak goda Fikri ye Fira...” tamabh Ely lagi
Fikri hanya berdiam diri sahaja. Fira pula terus melangkah keluar meninggalkan mereka berdua. Malaa dia ingin melayan wanita itu. Dalam hatinya, geram dengan sikap Fikri yang bersahaja itu. Ditambah pula Fikri menyalahkannya kerana lambat.

1 comments:

YONG JIAO XIU said...

wah itu sudah jelas musuh yg nyata depan mata. bkn dlm selimut or gunting dlm lipatan dah. hehe