Blogger Layouts

Thursday, 10 November 2011

~ CINTAKU UNTUKMU (BAB 42) ~



BAB 42
Fikri sampai di rumah jam 9.00 malam. Ketika itu Fira sedang menonton televisyen. Seraya mendengar bunyi kereta Fikri di halaman, Fira terus bergegas ke pintu utama untuk menyambut kepulangan Fikri.
“Assalamualaikum awak....” ucap Fira sebaik sahaja Fikri tiba si muka pintu. Dia tersenyum mesra kepada Fikri. Segera dihulur tangan kepada Fikri untuk bersalaman.
“Waalaikummussalam...” balas Fikri
Fira segera mengambil beg Fikri dan membawanya masuk ke dalam rumah.
“Awak nak makan...?” tanya Fira kepada Fikri
“Emm.... saya nak mandi dulu... awak pergilah siapkan makanan.. beg tu biar saya bawa naik atas...” arah Fikri kepada FIra
Fira hanya patuh pada arahan Fikri. Lantas dia segera ke dapur untuk menyiapkan makan malam untuk Fikri.
..............................
Fikri makan denganselera sekali. Suasana di meja makan sunyi tanpa suara mereka berdua.
“Err...awak...?” panggil Fira memulakan bicara
“Emmm... kenapa..?” tanya Fikri
“Awak sihat..?” Tanya Fira. Dia tidak tahu ingin bertanya apa
“awak tengok saya ok ke tak..?” balas Fikri selamba
Fira hanya tersengih sahaja mendengar jawapan Fikri. Tiba-tiba dia rasa gementar berada berdua sahaja dengan Fikri di rumah itu. Bermacam-macam benda bermain di fikirannya.
“awak ni dah kenapa...?” tanya Fikri menghentikan lamunan Fira
“ hah...? errr... tak ada apa-apa...” jawab Fira
“sudah...! cepar habiskan makan tu...” arah Fikri seraya meneruskan makannya
Selesai makan, fikri menemani Fira mencuci pinggan dan mengemas meja di dapur.
“cepat kemas meja ni.. dan sudahkan basuh pinggan tu...” arah Fikri
“kenapa? Awak nak tidur dah ke..? kalau awak nak berehat, pergiah naik atas dulu.. biar saya selesaikan semua ni..” balas Fira
“tak apa... saya temankan awak... dah cepat siapkan...” balas Fikri kembali
‘ish dia ni.. sinikal betul.. ingat nak tolong aku tadi..emm...’ Fira bermonolog sendiri. Dia meneruskan kerja-kerjanya. Fikri hanya memerhati sahaja tanpa membantu.
Setelah siap, mereka berdua naik ke bilik tidur. Fira mengemaskan beg pakaian Fikri. Sedang dia mengemaskan pakaian-pakaian kotor Fikri, Fikri menghulurkan sesuatu kepadanya.
“Nah...! untuk awak...” ucap Fikri sambil menghulurkan bungkusan kepada Fira
Fira mengambil bungkusan itu dari Fikri
“terima kasih... buat susah-susah awak aja...” ucap Fira sambil tersenyum mesra
Lantas dia membuka bungkusan itu.
“Ek...!!” Fira terkejut saat membuka bungkusan itu
“kenapa...?” tanya Fikri
“awak beli kat Johor ke..?” tanya Fira
“tak lah... saya beli kat shopping mall sini aja...buat apa nak beli jauh-jauh kat Johor... kat sini melambak kot...macam mana...? awak suka...?” ucap Fikri sambil tersenyum nakal
“Err... awak tak rasa cukup seksi ke baju tidur ni...?” balas Fira malu-malu sambil melihat baju tidur dari kain shifon yang jarang berwarna pink lembut itu.
“seksi-seksilah bagus.... baru seronok..hahaha” balas Fikri sambil ketawa
Wajah Fira sudah berubah rona. Fikri hanya tersenyum melihat Fira berkeadaan begitu.
“Err... bila awak nak saya pakai baju tidur ni...?” tanya Fira malu-malu sambil melipat semula baju tidur itu
“Bila-bila masa yang saya rasa, saya perlukan awak...” ucap Fikri sambil merebahkan dirinya untuk tidur
‘Apa maksud kata-kata dia...? siapa aku ni pada diri dia sebenarnya... apa aku ni tak ubah seperti perempuan simpanan ke..?’ tanya Fira di dalam hati
Fikri sudah pun lena dibuai mimpi. Dia tidur sambil memeluk bantal peluk yang selama ini menjadi penghalang anara dia dan Fira. Fira pula termangu sendirian sambil memikirkan kata-kata Fikri tadi.
................................
Fira tersadar saat jam loceng disisinya berbunyi. Jam sudah menunjukkan pukul 6.00 pagi. Fikri masih lagi lena dibuai mimpi. Mungkin penatnya masih belum hilang. Kebetulan hari itu dia bercuti, jadi bolehlah dia berehat sepuasnya.
Usai mandi dan bersolat, Fira mengejutkan Fikri untuk menunaikan solat subuh.
“Awak....” panggil Fira sambil mengusap lembut tubuh Fikri
Hanya itu cara untuk mengejut Fikri dari tidur. Mengusap tubuhnya dengan lembut.
“Awak... bangun.... solat subuh...” kejut Fira lagi
Bagai terkena renjatan eletrik, Fikri terus bangun dari tidurnya.
“Ermm... dah pukul 6.30..pergilah solat...” beritahu Fira lembut
Fikri terus bangun menuju ke bilik air. Manakala Fira pula ke dapur untuk menyediakan sarapan.
...................................................
Ketika Fira kembali semula ke bilik untuk bersiap-siap, dilihatnya Fikri sudah terlena semula di atas katil.
Selepas selesai bersiap, Fira mengejutkan Fikri untuk memintanya menghantarkan ke pejabat.
“awak...” panggil Fira lembut
“Emmm....” jawab Fikri dengan mata yang masih tertutup
“Awak.... bangunlah... tolong hantarkan saya pergi office...” pinta Fira
“saya penatlah... awak pergilah sendiri...” balas Fikri
Fira tidak mampu berkata apa lagi, dilihat jam sudah 7.30 pagi. Dia harus cepat. Setelah meninggalkan pesan kepada Fikri dia segera beredar.
“Emmm... tak apalah macam tu.. saya pergi dulu..saya dah siapkan sarapan .. nanti makan ya...” pesan Fira
........................
Nasib Fira kurang baik hari itu, kerana tiada teksi yang lalu waktu itu. Hampir 20 minit dia menunggu tetapi hampa. Akhirnya dia ambil keputusan untuk pulang ke rumah dan meminta bantuan dari Fikri.
“awak...!!” panggil Fira sambil menggoncangkan tubuh Fikri
Fikri yang terkejut segera bangkit.
“awak ni tak pergi kerja lagi ke...?” tanya Fikri geram dengan tindakan Fira yang mengejutkannya.
“awak... tolonglah hantarkan saya pergi kerja... teksi tak ada.. tolonglah awak.. dah nak pukul 8.00 pagi dah ni... tolonglah...” rayu Fira
“apa saya dapat kalau saya tolong awak...?” duga Fikri
“er... nanti saya fikir... sekarangtolonglah hantarkan saya...” rayu Fira lagi sambil memegang lengan Fikri
“tak payah kerjalah... dah pukul 8 dah pun... baik awak temankan saya kat rumah ni... kesian saya tinggal sorang-sorang...” balas Fikri pula
“mana boleh macam tu...” balas Fira kembali
“kenapa pula...?” tanya Fikri
Fira terdiam. Dia tidak tahu ingin menjawab apa.
“kalau awak nak pergi kerja, pergilah sendiri..saya tak nak hantar...saya nak tidur..saya penat...” ucap Fikri sambil merebahkan dirinya semula di atas katil
Fira duduk di birai katil di sebelah Fikri. Dia masih lagi berusaha untuk memujuk Fikri agar menghantarnya ke tempat kerja. Tetapi Fikri tetap tidak mengendahkannya. Akhirnya Fira berputus asa. Dilihat jam sudah menginjak ke 8.15 pagi. Dia berkira-kira sama ada mahu cuti atau pergi juga ke tempat kerja.
Fikri segera berpusing ke arah Fira yang duduk membelakanginya di birai katil itu.
“dah pukul 8 lebih.. kalau awak nak masuk kerja pun dah lambat..cuti ajalah.....” ucap Fikri
“mana boleh...takkan nak E.L (Emergency Leave) kot...” balas Fira
“Apa salahnya... cuti awak tu kan saya yang luluskan.. saya bos awak kan.. awak kenalah dengar cakap saya...”balas Fikri pula
“emmm...” Fira masih lagi berkira-kira untuk cuti atau tidak.
“awak sayang kerja awak ke awak sayang suami awak..? suami awak penting  ke kerja awak lagi penting...?” duga Fikri
“errr....” Fira tidak tahu ingin jawab apa
“kalau awak tak sayang saya tak apalah..pergilah kerja tu... kalau awak nak buat saya kecil hati..awak pergilah....” ugut Fikri sambil memusingkan semula tubuhnya membelakangi Fira
Fira rasa serba salah. Masa sudah berlalu begitu sahaja.
Setelah puas berfikir. Akhirnya Fira mengambil keputusan untuk menuruti sahaja kemahuan Fikri. Kemahuan suami yang disayangi. Lantas Fira mengambil telefon di atas meja di sisi katil. Fira terus mendail nombor Sheqa.
“Hello... Assalamualaikum Sheqa...” ucap Fira memulakan bicara
“Waalaikummussalam... kau kat mana ni weyh...? apasal tak masuk-masuk office lagi...?” tanya Sheqa bertubi-tubi
“ish kau ni.. sabarlah...” balas Fira pula
“sebenarnya aku.......” sambung Fira
Fikri yang mendengar Fira bercakap di dalam telefon terus bangun dari pembaringan sam bil tersenyum nakal. Nampaknya , taktik dia Berjaya. Lantas dia memeluk pinggang Fira dari belakang dan mencium lembut bahu Fira.
“Sebenarnya apa kau ni...” tanya Sheqa tidak sabar
“janganlah.....” ucap Fira memarahi Fikri yang mengganggunya
“Janganlah apa ni..? kau ni kenapa sebenarnya...?” tanya Sheqa lagi
“Err... taka pa-apa.. sebenarnya aku nak bagi tahu yang aku E.L hari ni...” beritahu Fira akhirnya.
“Emm... patutlah tak sampai-sampai lagi dah 8 lebih... hahaha apasal..? suami kesayangan kau ikat kau kat rumah ea...? hehee” duga Sheqa
“ish..macam-macamlah kau ni.. dahlah tu aja yang aku nak bagitahu...” balas Fira kembali
Yelah...hahaha selamat melepaskan kerinduan masing-masing ya... hehehe “ balas Sheqa kembali sambil mematikan talian
“hah... kan senang macam tu....” Fikri tiba-tiba sahaja bersuara
Fira hanya senyap. Fikri sudah mula ingin menjelajah  leher jinjang milik fira. Tiba-tiba dia menegur kesan-kesan yang terdapat pada leher Fira itu.
“kenapa leher awak ni...? kena gigit nyamuk ke..?” tanya Fikri
“haah nyamuk..nyamuk jantan yang besar sangat...” perli Fira
“nyamuk jantan besar...?” fikri berfikir sejenak. Setelah dia mendapat tahu apa yang dimaksudkan Ira itu. Dia berhajat ingin mengenakan Fira.
“oowh..nyamuk jantan besar ya.... meh saya nak jadi drakula pula hari ni... hehehe” ucap Fikri sambil mencium leher Fira
“awak.....!! janganlah... nanti tinggal kesan... malulah orang nampak....” halang Fira
“okey.. kalau kat sini nanti orang perasan... meh saya buat kesan kat tempat lain...” ucap Fikri sambil menolak tubuh Fira rebah ke katil.
“Err... awak nak buat apa ni..?” tanya Fira tergagap-gagap
“Buat apa lagi.... buat babylah....” balas Fikri sambil tersenyum nakal
“hah....??”
“Errr..takkan siang-siang macam ni kot...?” ucap Fira malu-malu
“kenapa..? tak boleh ke buat baby siang-siang macam ni...?” tanya Fikri pula
“Err... tak adalah.........” Belum sempat Fira menyambung, Fikri sudah menghalang terlebih dahulu
“shhh..... tak baik tolak permintaan suami....” ucap Fikri sambil meletakkan jari telunjuknya di bibir Fira. Kemudian dia mencium bibir mulur milik isterinya itu. Fira terkaku seketika. Fira memang kalah dan akan terdiam setiap kali Fikri menciumnya. Pasti dia akan hilang kata-kata jika Fikri buat begitu padanya. Fikri sudah mula ingin memainkan peranannya.
TIba-tiba.................




2 comments:

YONG JIAO XIU said...

hohoho tiba-tiba....apa?adei mmg tak leh berenti baca la ni. dah ngantuk. kena gak baca next.

Anonymous said...

adoiii napa lah tiba2 terberhentilah pulak kena baca nih :)