Blogger Layouts

Wednesday, 3 August 2011

~CINTAKU UNTUKMU~ (Bab 22)


BAB 22
Fira terkejut melihat gambarnya ditampal di skrin komputernya. Bukan setakat di situ, malah di dinding patisyennya juga. Sheqa yang tidak tahu apa-apa pergi mendapatkan Fira.
“mangkuk betullah...siapa punya kerja ni..?” marah Fira
“Heii... kenapa kau ni...? Gambar siapa pula ni...?” tanya Sheqa
“siapa punya kerjalah ni.. mana datang gambar ni pun aku tak tahu...” bebel Fira tanpa menjawab pertanyaan Sheqa
“ bak sini aku tengok.. uitt... ni gambar kau kan...? sweet gila muka kau time tidur yer...siap tidur dengan beg baju...hehehee “ Shewa tergelak kecil melihat gambar itu
“siapa pula yang ambil gambar kau ni...?” tanya Sheqa lagi
“ entahlah....” jawab Fira pendek
Fira cuba mengingati siapa gerangan yang mengambil gambar tersebut. setelah puas diamati, baru dia teringat. Gambar itu pasti diambil oleh Fikri pada malam perkahwinan mereka dahulu. Sewaktu dia terlelap ketika mengemas pakaian.
“bak sini gambar tu..aku tahu kerja siapa..” Fira merampas gambar itu dari Sheqa dan dia terus menerjah masuk ke dalam bilik Fikri.. Sheqa agak terkejut dengan perilaku kawannya itu.
...........................................
Fikri terkejut apabila Fira tiba-tiba sahaja masuk ke biliknya dengan wajah yang masam. Dia  lihat di tangan Fira memgang sesuatu dan dia pasti akan benda itu. Dia hanya tersenyum sinis, manakala Fira pula memberikan jelingan maut kepadanya.
Fikri bangun dari tempat duduknya dan berlalu ke pintu. Fira berfikiran bahawa Fikri ingin keluar meninggalkannya di dalam bilik itu. Tetapi ternyata sangkaannya silap. Rupa-rupanya Fikri mengunci pintu biliknya itu. Fira menjadi cuak tiba-tiba apabila Fikri mendekatinya.
“Awak.... awak nak buat apa ni....?” tanya Fira tergagap-gagap. Perlahan-lahan dia berundur sehingga dirinya tersandar ke dinding.
“tak ada buat apa-apa..sepatutnya saya yang tanya.... kenapa awak masuk bilik saya tiba-tiba...” tanya Fikri dengan suara yang cukup menggoda
“saya cuma nak tanya pasal ni...” jawab Fira sambil menunjukkan gambar di tangannya
“yes..kenapa dengan gambar tu...? cute kan..? hahahaa” balas fikri sambil ketawa
Belum sempat Fira menjawab, Fikri terlebih dahulu mencelah.
“ tu baru sikit....” balas Fikri sambil mendekatkan dirinya kepada Fira. Fira dapat merasai hembusan nafas hangat Fikri.wangian yang dipakai Fikri membelai nalurinya. Tapi cepat-cepat dia tersedar.
Fikri mengerling pada pakaian Fira. Fira yang merasakan dirinya diperhatikan, terus menolak Fikri dari terus menghimpit tubuhnya.
“awak tengok apa....?” marah Fira sambil kedua tangan menyilangi dada
Fikri tidak terus menjawab, malah dia terus menolak Fira ke dinding dan meghimpitnya, sehingga Fira tidak mampu bergerak ke mana-mana lagi. Tangannya sudah digari kemas oleh Fikri
“saya tak suka awak pakai macam ni ke tempat kerja...” jawab Fikri serius
“kenapa pula...? bukan seksi sangat pon....” bals Fira bersahaja
“saya tak suka...skirt atas lutut..baju dada terbuka luas... awak nak tayang pada lelaki kat office ni ke...???!” tegas Fikri
“saya pakai untuk suami saya....” balas Fira perlahan
“untuk suami awak...?” tanya Fikri sambil mukanya semakin hampir ke wajah Fira. Fira memejamkan mata kerana takut Fikri akan bertindak lebih ke atas dirinya.
Ternyata sangkaan Fira meleset sekali lagi. Fikri melepaskan tangan Fira dan dia berpusing ke belakang.
Fira terkejut dan geram dengan tindakan Fikri itu yang seperti mempermainkannya.
“Ya.... untuk suami yang tak pernah nak menganggap saya sebagai isterinya....” jawab Fira berani
“awak tahu kenapa saya tak bagitahu awak saya keluar rehat tengahari tadi...? sebabnya saya memang sengaja..saya nak balas dendam dengan awak...bla3...” fira terus meluahkan rasa tidak puas hatinya pada Fikri
Tanpa Fira sedar, Fikri berpusing semula kea rah Fira lantas mencium bibirnya. Fira yang terkejut dengan tindakan refleksFikri itu tidak sempat mengelak dan dia terkaku seketika. Sepanjang perkahwinan mereka, itulah kali pertama FIkri menciumnya.
Fira tersedar apabila terdengar suara Fikri member amaran kepadanya.
“ 1)  saya tak nak awak buat perangai macam tadi lagi..ingat yang awak tu isteri saya.. setiap pergerakkan awak sila maklumkan pada saya..
    2)  saya tak suka awak pakai macam ni di office, seksi awak hanya untuk pandangan mata saya seorang sahaja.. tak salah bergaya, asal berpada-pada.
    3)   nanti balik sendiri.... sama ada naik teksi seperti selalu atau tumpang papa..kalau saya tahu awak balik dengan orang lain, siap... & lagi datu, bila saya balik awak mesti dah ada kat rumah....” jelas Fikri satu persatu
Fira hanya mendiamkan diri. Lantas dia segera bergegas meninggalkan bilik itu.mukanya sudah terasa bahang dengan apa yang berlaku sebentar tadi. Antara percaya dengan tidak sahaja. Fikri tersenyum melihat wajah Fira yang sudah berubah rona itu.

2 comments:

YONG JIAO XIU said...

wah3x mmg betul2 daring lah. hehe tau tak pe, jeles gak tu.

Anonymous said...

hahahah dah tau jeles fikri tu lah dpt isteri cantik tak nak hargai :)